شقایق فراهانی هنرمندی شناخته شده است. او در خانوادهای هنرمند رشد کرد. هنر در خانواده او اولویت اصلی بود. پدر و مادرش هر دو بازیگرند. بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمنیا اساتید او هستند. او همچنین خواهر گلشیفته فراهانی است. شقایق فراهانی مسیر هنری خاصی دارد. او از تئاتر کارش را شروع کرد. حضور او در سینما پر فراز و نشیب بود. او اعتقاد زیادی به تفاوت نقشها دارد. کلیشهای شدن برایش ناخوشایند است. مادر شدن در سن کم یک تجربه بزرگ بود. این مقاله مسیر او را مرور میکند. جملات کوتاه و ساختار ۵ بخشی رعایت میشود.
ریشههای خانوادگی و آغاز تئاتر
شقایق فراهانی از بطن هنر آمد. او فرزند اساتید بزرگی است. بهزاد فراهانی پدر اوست. فهیمه رحیمنیا مادرش است. این محیط هنری بر او تأثیر گذاشت. او در کودکی تئاتر کار کرد. همراه والدینش در صحنه بود. هنر در خانوادهاش اولویت اصلی بود. او تربیت شده اساتیدی چون پدر و مادرش است. شقایق فراهانی در ۲۰ سالگی مادر شد. او هنر مادر شدن را نیز نمایش داد. صحبتهای او درباره کار و خانواده جذاب است.

ورود به سینما و درخشش در نقشهای متفاوت
حضور سینمایی او کوتاه آغاز شد. فیلم لیلا اولین حضورش بود. اما اثرگذاری چندانی نداشت. تحول اصلی در فیلم دیگری رقم خورد. فیلم چتری برای دو نفر کلیدی بود. تواناییهای او اینجا به نمایش درآمد. بازی او در این فیلم بسیار قوی بود. منتقدان بازیاش را ستودند. او حتی بر رضا کیانیان برتری یافت. هدیه تهرانی نیز در کنار او بود. فیلم پروانه موفقیت بینالمللی داشت. این کار سطح او را جهانی کرد. او از نقشهای کلیشهای دوری میکند. باورپذیر بودن برایش مهم است. اگر مخاطب حس کند نقش بازی میکند، او شکست خورده است.
چالشهای زندگی و هنر مادری
شقایق فراهانی در سن جوانی مادر شد. او در ۲۰ سالگی مادر شد. این اتفاق بزرگترین اتفاق در زندگی یک زن است. او بابت آن بسیار خوشحال است. پسرش سام نام دارد. مادر شدن او را ناگهان بزرگ کرد. سختیهای زندگی با سام مدیریت شد. او اذعان میکند گاهی کوتاهی کرده است. اما سعی کرده کمبودها را جبران کند. مادر بودن مسئولیت بزرگی است. او میگوید نباید به داشتهها بیش از حد وابسته شد. باید عاشق بود و لحظهها را درک کرد. رهایی از زنجیرها لازم است.

دیدگاهها درباره واقعیتهای بازیگری
او به زنان مهم سینما احترام میگذارد. او نمیخواهد زن را بیتاثیر بازی کند. زن نباید ابزار صحنه باشد. سوسن تسلیمی یکی از بهترینهاست. بازیگر باید اصالت داشته باشد. او مخالف تکرار است. او درباره ریاکاری انتقاد دارد. حرف زدن بد درباره پشت صحنه خیانت است. این کار اعتماد مردم را از بین میبرد. او معتقد است عدم موفقیت گاهی به بیاستعدادی برمیگردد. همه موفقیتها محصول پول و رابطه نیست. درصد کمی از هنرمندان خانه دارند. بازیگران اغلب ظاهری لوکس ولی مالی ضعیف دارند. باید واقعیتها را منطقی پذیرفت.

فیلمشناسی (خلاصه شده از ورودی شما):
فهرست سینمایی شامل حدود ۴۰ فیلم است. آثاری مانند پشت دیوار سکوت (۱۳۹۵)، آبنبات چوبی (۱۳۹۴)، گذر موقت (۱۳۹۴)، رستاخیز (۱۳۹۲)، تجریش ناتمام (۱۳۹۰)، دلشکسته (۱۳۸۷)، مقلد شیطان (۱۳۸۵)، نصف مال من، نصف مال تو (۱۳۸۵)، شارلاتان (۱۳۸۳)، پروانهای در باد (۱۳۸۲)، چتری برای دو نفر (۱۳۷۹)، طوطیا (۱۳۷۷) و لیلا (۱۳۷۵) در لیست وی حضور دارند.