هفته مد مردانه پاریس پاییز و زمستان ۲۰۲۵/۲۰۲۶ نقطه عطفی برای صنعت مد بود. این فصل، خانههای مد برجسته نگاهی نو به مفاهیم کلاسیک و آیندهنگرانه داشتند. لوئی ویتون با ترکیب طرحهای غربی و جزئیات فرهنگهای بومی، چندپارگی هویت مدرن را بر صحنه آورد. ایدههایی جسور همراه با رنگهای خاکی، چرم و المانهای مردانه، مجموعهای پویا در قالبی لوکس خلق کرد و توانست بازخورد رسانهای گستردهای به دنبال داشته باشد.
دیور، با طراحیهای کیم جونز، بر ظرافت فرم و بازی نور و سایه تأکید کرد. اورکتهای ادغامشده با برشهای تمیز، دستکشهای بلند و استفاده از پشمهای مجلل، تصویری نو از مرد امروزی ارائه داد. ترکیب پارچههای خوب و استایل مینیمال، نشانی از اصالت و سادگی بود که همچنان با استقبال طرفداران برند همراه شد. مجموعه ژیوانشی نیز با ساختاری گرم و حجمهای نرم، میان سبک شهری و حس طبیعت تعادل ایجاد کرد.
کِنهزو، با بازخوانی میراث ژاپنی و بهرهگیری از تضاد رنگها، تصویری تازه و جوانانه از مد خیابانی ارائه کرد. از سوی دیگر، ریک اوونز با توجه به سیلوئتهای دراماتیک و حجمهای پیدا، بار دیگر مرزهای طراحی مردانه را به چالش کشید. بازی با ساختارها و انتخاب رنگهای تیرهتر، توجه منتقدان را به خود جلب کرد.
در این دوره، توجه به پایداری و استفاده از متریالهای بازیافتی، نگاه آیندهنگرانه طراحان را نمایان ساخت. بسیاری از برندها تلاش کردند ضمن حفظ هویت، دغدغههای زیستمحیطی را در آثار خود بازتاب دهند.
پویایی شوها و ادغام فناوری، به ظاهر کالکشنها بعدی داده بود. نسل جدید خریداران به دنبال هویتسازی و ابراز وجود هستند و برندها انعکاس معناداری از این خواست را در طراحیهای خود گنجاندهاند. هر مجموعه مجموعه روایت خاص خود را داشت و این تنوع باعث شد هفته مد مردانه پاریس پاییز و زمستان ۲۰۲۵/۲۰۲۶ یکی از ماندگارترین دورهها باشد.